Saturday, March 23, 2013

TERKINI ! LAPORAN OPS DAULAT - 23HB. MAC SABTU - MENTERI PERTAHANAN K'SULTANAN SULU RAKYAT TEMPATAN DITAHAN - SAKSIKAN GAMBAR MENARIK

Komander pengganas dan isteri ditahan pada jam 1.30 pagi di Kawasan Paya berdekatan Semporna ,Komander Talibarut tersebut ditahan lewat tengah malam tadi di Kg. Tungku Bertaraf Menteri Pertahanan Kesultanan Sulu


Tertangkapnya Datu Amir Baha@Datuk Bahang yang dianggap seorang Jeneral Perang dan Menteri Pertahanan Sulu kononnya, akan memudahkan lagi kerja-kerja pembersihan yang dilakukan bagi menjamin keselamatan dan kedaulatan negara ini.

Inilah wajah pengganas yang mahu berunding dengan pihak Malaysia tempohari dan menjanjikan tidak akan berlaku keganasan, berbincang cara baik dan berjanji akan meletakkan senjata mereka. Namun rupa-rupanya mulut manis mereka menyebabkan nyawa anggota keselamatan kita melayang.



Gambar: KENYATAAN MEDIA : OPS DAULAT 
TIMBALAN KETUA POLIS NEGARA 
23 MAC 2013

KEADAAN KESELAMATAN DI DAERAH LAHAD DATU ADALAH TERKAWAL DAN SELAMAT.

Pihak pasukan keselamatan telah berjaya menangkap dua orang pemimpin pengganas. Tangkapan pertama berlaku pada lewat malam tadi dan tangkapan kedua pada awal pagi ini. salah seorangnya adalah merupakan ‘local coordinator’ yang menyediakan kemudahan-kemudahan seperti makanan, perubatan dan keperluan logistik kepada kumpulan pengganas. Manakala tangkapan kedua merupakan ‘military commander’ sulu yang menjadi perancang gerakan di kawasan ini.

Lewat malam tadi, Pasukan Keselamatan telah berjaya menangkap seorang pengganas sulu yg merupakan rakyat tempatan yg berperanan mengatur makan minum serta transportasi pengganas itu kesini. 

 Lewat pagi tadi pula, seorang lagi pengganas berjaya ditangkap, yg merupakan orang penting dalam 'Tentera Sulu'. Dengan ini, dijangka pemberontakan pengganas sulu sudah semakin lumpuh - Tim IGP.



 Kg. Tanduo 100% "DIAMBIL-ALIH" ATM.

"Sebagai permulaan penempatan itu akan dilakukan dalam tempoh seminggu atau dua minggu dan tempoh itu sedia dipanjangkan bergantung kepada keadaan semasa".


Anggota tentera akan mendiami Kampung Tanduo sebagai jaminan bahawa kampung yang menjadi lokasi pendaratan penceroboh militan itu bebas daripada ancaman pengganas, kata Panglima Angkatan Tentera, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd Zin.

Beliau berkata, langkah itu diambil bagi memastikan penduduk yang mendiami 12 rumah di kampung itu kembali yakin dan bersedia untuk menjalani rutin harian mereka.




Seorang Pengganas Sulu Ditangkap Hidup-Hidup khamis 21/3/13



Anggota tentera melakukan rondaan di Kampung Tanjung Batu bagi mencari saki baki pengganas bersenjata dari Selatan Filipina yang masih bersembunyi di Kampung Tanjung Batu di Lahad Datu pada Jumaat



MILITAN SULU KETIKA DI LAHAD DATU......





Sumber Kedahkini

No comments:

Post a Comment