Tuesday, March 1, 2011

LAWATAN DARIPADA DA NANG AVIATION TECHNICAL SERVICES COMPANY VIETNAM KE MENARA KAWALAN LAPANGAN TERBANG SULTAN MAHMUD KUALA TERENGGANU

Air Traffic Controller Memberi Taklimat
Air Traffic Controller Bertugas Puan Zurina bt Ali
Pegawai Teknikal  Vietnam Meninjau Peralatan Di Menara Kawalan



AAT Supervisor En Aznan Menyampaikan maklumat.
Mr Jeremy dan Vankiem


Pegawai Teknikal daripada Da Nang Aviation Technical Service Company pada hari ini 1hb Mac 2011 membuat lawatan ke Menara Kawalan Lapangan Terbang Sultan Mahmud,Kuala Terengganu untuk meninjau kemudahan peralatan - peralatan yang digunakan disini.Mereka diiringi oleh Pegawai  Advanced  Air Traffic System Kuala Terengganu, AAT adalah pembekal dan penyelenggaran alatan kawalan disini. 

Rombongan tersebut terdiri daripada Mr Vankiem,Mr Minhhing,Mr Vantong dan Mr Phanky daripada Da Nang Airport dan Thien Phuc Coop.Wakil MTECH System Mr Jeremy.

Pihak AAT telah memberi taklimat berkaitan dengan peralatan-peralatan yang digunakan.. .Kemungkinan Syarikat Vietnam ini berminat untuk  menggunakan peralatan yang sama untuk menara mereka.

.Air Traffic Contrroler bertugas turut memberi  maklumbalas berkaitan peralatan kawalan yang digunakan.Rombongan daripada Vietnam ini nampaknya cukup ceria berada disini dan kata mereka kalau ada peluang mereka ingin berkunjung lagi.



No comments:

Post a Comment