Wednesday, July 9, 2014

Doa Buat Umat Islam Di Gaza, Syria, Myanmar, Xinjiang, Kashmir, Bangladesh, Sri Lanka Dan Seluruh Dunia





Umat Islam di seluruh pelusuk dunia dibunuh, disiksa, ditindas, kampung halaman dimusnahkan, dibakar, dirampas. Tiada apa sangat yang mampu kita lakukan.

Bukanlah kerana musuh-musuh Islam itu terlalu kuat, tetapi kerana umat ini terlalu lemah.

Benar sabda nabi s.a.w di dalam hadis sahih riwayat Imam Ahmad:

يوشك أن تداعى عليكم الأمم كما تداعى الأكلة علي قصعتها…قالو: أمن قلة نحن يومئذ يا رسول الله؟ قال: ”إنكم يومئذ كثير، ولكنكم غثاء كغثاء السيل. ولينزعن الله المهابة من صدور أعدائكم وليقذفن في قلوبكم الوهن” قالو وما الوهن يا رسول الله؟ قال: حب الدنيا وكراهية الموت

Bermaksud: Hampir tiba suatu masa di mana bangsa-bangsa seluruh dunia akan datang mengerumuni kamu bagaikan orang-orang kelaparan mengerumuni hidangan mereka. Maka salah seorang sahabat bertanya: "Apakah kerana jumlah kami yang sedikit pada ketika itu ya Rasulullah?".

Rasulullah bersabda: "Bahkan pada hari itu jumlah kamu banyak sekali, tetapi kamu umpama buih di lautan dan Allah akan mencabut rasa gentar terhadap kamu dari musuh-musuh kamu. dan Allah akan melemparkan di dalam hati kamu penyakit al-wahan".

Sahabat bertanya: "Apakah itu al-Wahan ya Rasulullah?". Rasulullah bersabda: "Cintakan dunia dan takutkan mati"

Moga-moga kita dijauhkan dari penyakit al-wahan ini. Di bulan mulia ini semoga Allah memberi kekuatan kepada saudara kami di Gaza, Syria, Myanmar, Xinjiang, Kashmir, Bangladesh, Sri Lanka, dan di seluruh dunia.

‪#‎ syria‬ ‪#‎ xinjiang‬ ‪#‎ bangladesh‬ ‪#‎ gazaunderattack‬ ‪#‎ savethechildrenofsyria‬ ‪#‎ srilanka‬

‪#‎ r4biaplatform‬ ‪#‎ r4bia‬ ‪#‎ malaysia4rabia‬

Facebook ABIM

No comments:

Post a Comment