Thursday, August 25, 2011

Majlis Berbuka Puasa Di Kg Binjai Berambu Kepong Kuala Terengganu


Surau Kg Binjai Berambu,Kepong,Kuala Terengganu,Terengganu.

Muslimin memotong daging

kerja-kerja pemotongan daging

Muslimat menyediakan bahan-bahan untuk dimasak


Daging ayam dibersihkan oleh muslimat

Muslimat mengisi lauk nasi untuk di hidang

Petugas - petugas menyusun hidangan berbuka puasa

Beberapa kakitangan AJK Surau berihat selepas menyediakan hidangan

                                   Jemaah - jemaah yang hadir untuk berbuka puasa
                              

 

Petugas - petugas muslimat turut berbuka disini.

Pada 19hb Ogos 2011 di Surau Kampong Binjai Berambu,Mukim Kepong,Kuala Terengganu,Terengganu diadakan majlis berbuka puasa.Jamuan berbuka puasa ini memang diadakan setiap tahun.Kebiasaannya setiap rumah di kampong ini akan menyediakan makanan untuk dihantar ke surau  tetapi mulai tahun 2010 pihak AJK Surau telah membuat cadangan untuk sama-sama bergotong-royong memasak disurau ini.

Sebelum diadakan majlis jamuan pihak AJK Surau akan memaklumkan tarikh majlis jamuan berbuka puasa dan memohon sumbangan.Sambutan sangat baik dan masing-masing bersedia untuk menjayakan majlis ini.Menurut Tuan Haji Abdullah,Imam Surau,sumbangan daripada penduduk disini mencecah RM2000.00.

Pada sebelah pagi kerja pemotongan daging,ayam.sayuran,menyediakan  rempah ratus dilakukan .Selepas solat Jumaat barulah dimasak.Pukul 0600 petang makanan  disajikan.

Kehadiran untuk berbuka pada tahun ini adalah sangat memuaskan . AJK Surau mungkin ada cadangan untuk menyembelihan seekor lembu pada tahun hadapan memandangkan kerjasama yang baik daipada penduduk disini.


No comments:

Post a Comment