Thursday, March 1, 2012

Minum Pagi Bersama Catriona Ross Bahrain (Cat)


Masjid Jamek Pengadang Baru Kuala Terengganu

Muslimat bersarapan Pagi


Kehadiran Muslimat



Cat memberi ucapan









Tazikrah dpd Ustaz Wan Zuki












Pada 28hb Februari 2012 di Masjid Pengadang Baru Kuala Terengganu telah diadakan satu majlis Minum Pagi bersama Catriona Ross Bahrain ataupun lebih dikenali dengan panggilan Cat.Ramai daripada golongan muslimat datang berkunjung ke masjid ini untuk melihat dengan lebih dekat seorang insan seni yang telah berhijrah .

Cat memaklumkan perubahan ini berlaku selepas peristiwa kemalangan yang menimpa dirinya  pada tahun 2007 dan musibah ini memberikan banyak pengajaran kepadanya.Menurutnya apabila kita ditimpa musibah kita bersabar dan apabila diberi nikmat kita bersyukur.

Dalam soaljawab dengan para muslimat,beliau memaklumkan telah mendirikan rumahtangga pada tahun 2009 dan sudah mempunyai satu orang anak dan sekarang ini mengandung anak yang kedua pula.Bapanya seorang berbangsa Inggeris dan Ibunya orang Kelantan.Bersekolah di Kuala Lumpur dan di Kota Bharu.Memasuki IPTA di UPM dalam Jurusan Mass Comm. Tamat belajar beliau bergiat dalam bidang lakunan..

Beliau sedia berlakun lagi sekiranya sesuai dengan keadaan dirinya sekarang. Menurut beliau menerusi drama/filem bercorak agama merupakan salahsatu alat  penyebaran dakwah.


No comments:

Post a Comment